5 TIPS: VOOR EEN RUSTIGE OCHTENDROUTINE

Eerder deelde ik al 5 tips voor een goed begin van je dag, maar vandaag deel ik 5 tips om juist een rustige ochtendroutine te creΓ«ren. Ik ben een echte ochtendmens. Ik vind het heerlijk om de dag vroeg te beginnen en nog een hele dag voor mij te hebben.

Je voelt je opgewekter en minder gestresst. Je hebt meer energie als je een vast ochtendroutine hebt dat voor jou werkt. En als je de dag begint met een lach, veel positiviteit, een lekker muziekje, dan ben je de rest van de dag ook beter te genieten en hebt het gevoel dat je de hele wereld aan kan. Althans zo ervaar ik het, maar zul je ook jezelf een beetje moet aanleren. πŸ˜‰ Met deze 5 tips hoop ik je een beetje op weg te helpen om ook een ochtendmens te worden.

5 tips: Voor een rustige ochtendroutine | Peek Inside

1. LEG JE KLEDING KLAAR

Bedenk de avond voordat je op bed gaat alvast wat je aangaat doen. Ik weet het is moeilijk en waarschijnlijk verander je de volgende ochtend toch weer van outfit. Maar doordat je het alvast klaarlegt scheelt het je ontzettend veel tijd. Als ik het klaarleg dan bedenk ik de volgende ochtend toch vaak dat ik een ander shirt aan wil, maar dat weet ik dan ook direct en hoef ik er niet meer over na te denken haha. Ideaal!

2. MAAK EEN TO-DO LIST

Goede voor bereiding is het halve werk. Heb je veel te doen de volgende dag, maak dan een lijst. Dit is niet alleen handig om dingen niet te vergeten, maar ook zodat je niet de hele nacht zit te malen over dingen die je juist niet moet vergeten. Je valt sneller Γ©n lekkerder in slaap met een rustig gevoel in je hoofd. En leg eventueel het briefje bij je bed, dat mocht je iets te binnenschieten je het alsnog kan opschrijven, want anders blijf je daar natuurlijk weer over malen. πŸ˜‰

Recept: Overnight havermout met frambozen | Peek Inside

3. BEREID JE ONTBIJT VOOR

Tegenwoordig vliegen de lekkerste onbijtjes je om de oren en zonder ontbijt de deur uitgaan is niet goed, dat weten we allemaal. Maar ik weet nog heel goed dat ik bijna nooit ging ontbijten, simpelweg geen zin in, niet weten wat ik erop moest of geen honger. Nu zijn al die drie punten opgelost en ben ik de dag van te voren al aan het bedenken wat ik wil gaan eten.

Mijn favoriete ontbijtje is nog steeds overnight havermout met frambozen. Heerlijk Γ©n makkelijk, ik maak het de avond van te voren klaar en de volgende dag hoef je het alleen maar te blenden. Uiteraard heb ik nog veel meer snelle en makkelijke ontbijtrecepten.

4. GORDIJN EEN STUKJE OPEN EN BEGIN MET MUZIEK

Laat ’s avonds voordat je gaat slapen een gordijn een stukje open zodat er net wat licht naar binnen kan vallen. Zo wordt je wat rustiger wakker en maakt het nΓ©t wat makkelijker om op te staan. En zodra je er uit bent, zet dan gelijk je muziek aan. Niet met een rustig liedje beginnen, nee laat je favoriete liedje knallen. Je krijgt gelijk een glimlach op je gezicht en je kan je ondertussen gaan klaarmaken.

5. MAAK JE BED OP

Of openleggen het is maar net wat jijzelf prettiger vind. Al heb ik eens gelezen dat het medisch gezien beter is om je bed gedurende de dag onopgemaakt te laten. Dit heeft te maken met huisstofmijt die dol zijn op een warme omgeving en als jij je bed dan op gaat maken zodra je wakker wordt je de warmte in je bed houdt. Maar aan de andere kant lijkt mij dan ook het beste om β€˜m helemaal open te leggen zodat er frisse lucht bij komt en je bed sneller afkoelt toch?

En wist je dat het ook invloed kan hebben op het gevoel van geluk. Onbewust geef je jezelf het gevoel van orde, trots en productiviteit door je bed op te maken. Vraag me niet waar dit vandaan komt maar dat heb ik ooit eens gelezen haha. Vandaar dat ik mij altijd zo actief voel in de ochtend.. ;’)

Ben jij een ochtendmens? Zo ja, wat zijn jouw tips voor een rustige ochtendroutine?

Liefs, Angelina

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply